Същност на българите (Sastnost na balgarite)
3.0.  Теми
3.5. "Величие" и "падение" (съдба, карма) при българите

                                        3.5.41. Япония – ХVІІ хил. пр.н.е. - съвремие

Анотация
Използваните троични знаци в Япония от ХVІІ хил. пр.н.е. до нашето съвремие онагледяват същностна връзка между японци и българи

Съдържание:
3.5.41. Япония – Част 1
3.5.41. Япония – Част 2
3.5.41. Япония – Част 3
3.5.41. Япония – Част 4

3.5.41. Япония – Част 3
Тридесет групи знаци на българите
Самураи                                                   Илюстрация №  101 – Илюстрация № 106
Родови гербове                                       Илюстрация №  107 – Илюстрация № 109
Емблема/герб                                          Илюстрация №  110 – Илюстрация № 112
Йероглифи
Японска камбанка                                  Илюстрация №  113
Християнство                                          Илюстрация №  114
Японско изкуство – орнаменти             Илюстрация №  115 – Илюстрация № 117
Прически – канзаши                               Илюстрация №  118 – Илюстрация № 123

На Илюстрация Знаци са представени 30 групи знаци на българите. Те са разгледани в три книги: „Тангра” - знак на българите, 2003 г.; По следите на Знак „Тангра“. Българският произход на руската и на турската държавност, 2005 г. и По следите на знак „Тангра”. Докосване до същността на българите, 2009 г. В настоящото изследване ще се опитаме като вървим по следите на знак „Тангра” да получим възможност за докосване до някои малко известни страни от древността на Япония.


Илюстрация Знаци. Тридесет групи знаци на българите

Самураи

    

Илюстрация № 101
Та́йра-но Масака́до (яп. 平 将門?, ? – 25 март 940 г.) - японски пълководец и политически деец от периода Хейан [Та́йра-но Масака́до:]. (Масово използване на поредици от знак Т.27.а и знак Т.27.б.)

   

  
Илюстрация № 102
Бронзова статуя на Кусуноки Масашиге на територията на императорската резиденция в Токио [Kusunoki_Masashige:, Kusunoki-Masashige:, Кусуноки Масасигэ:].  (На каската стилизиран знак Т.25; средното рамо завършва със стилизиран знак Т.2; двете странични рамена завършват с подобие на глава на птица – стилизиран знак Т.13. Да отбележим, че някои троични знаци с времето са забравени и са заменени с други изображения)
Кусуноки Масашиге (яп. 楠木正成, くすのきまさしげ?, 1294-1336 г.) - японски политически деец и пълководец от периода Намбокуте; происхождал от знатен самурайски род от провинция Кавати. За преданност към Императорския престол бил наречен „княз Дайнан“ (яп. 大楠公). В японската историография до 1945 г. традиционно се представял като образец на „верен васал“, „слуга на Императора“, „истински японец“ [Кусуноки Масасигэ:].
  
  
Илюстрация № 103
Път на самурая. Традиционно облекло. Период Момояма (1568-1603 г.) [Традиционная одежда:]. (Отпред на шапката – сдвоен знак Т.9/Т.11 – „Оръжие на боговете“; виж още:    3.5.99. "Мълния"-1 - http://www.za-balgarite.com/3.5.99.%20Tunderbolt-1.html)

Илюстрация № 104
Последният самурай на Япония, рядка снимка, 1800 г. [Samurais-em-1800:]. (На каската знак Т.25 – вероятно родов знак.)
  
Илюстрация № 105
Последният самурай - редки снимки от Япония, ХІХ в. [Samurais:]. (На каската знак Т.25 с кръг между рамената – вероятно родов знак (Подобна комбинация виждаме на главата на богинята Хатор в Египет.), двете рамена завършват като глава на птица – стилизиран знак Т.13.)
     
Илюстрация № 106
Жени самураи. В семействата на самураи е имало традиция жените да преминават обучение по бойни изкуства и военни стратегии, с което те биха могли да защитят семействата си [Os-samurais: 1]. (Първа жена вляво: отпред на рамената и зад лявото й рамо на стената на преден план се вижда стилизиран знак Т.13, симетричен вариант, в кръг; на втори план - същият знак обърнат вариант; в комбинацията образуват знак Т.5 (Такава комбинация се вижда при молекулата вода – виж: 3.3."Началото" - http://www.za-balgarite.com/3.3.Nachaloto.html; молекулата вода H2O е полярна и се изразява чрез знак Т.13, а срещуположното обединение на две полярни молекули (два знака Т.13) образува една неполярна, познантата ни неутрална молекула вода – изразява се чрез знак Т.5, симетричен вариант. Подобна е картината върху знамето при втората жена; Трета жена: върху знамето на преден план е изобразен знак Т.13 обърнат, несиметричен вариант. Вероятно това са знаци на рода (семейството), към който е принадлежала всяка една от жените.)
Родови гербове
Илюстрация № 107
Герб Обата, васали Токугава [family-crests:]. (Комбинация от стилизирани знак Т.9/Т.11 и знак Т.28/Т.29; по окръжността – стилизиран знак Т.7.)
Илюстрация № 108
Eдин от гербовете на рода Аояма [family-crests:]. (Знак Т.7 на две нива, страничните рамена на който завършват със знак Т.13; долу: стилизиран знак Т.24, обърнат вариант.) [family-crests:]. [family-crests:].
Илюстрация № 109
Сити-го кири - един от вариантите на герба паулония (виж Илюстрация № 10, Част 1), използван от Тоетоми Хидееси [metka/tokugava:]. (Горе: стилизирани два знака Т.6 и един знак Т.7; долу: три знака Т.7, затворени в криви.)
Емблема/герб


Илюстрация № 110
Емблема на префектура Yamanashi. Рамката на емблемата представлява сливане на очертанията на планината Фудзияма и камона (семеен герб) на рода Такеда. В центъра на емблемата са разположени кри кандзи „човек“ (яп. 人 хито). Емблемата символизира мир, хармония и сътрудничество между жителите на префектурата [Yamanashi:]. (В центъра на емблемата са разположени три знака Т.13 обърнат вариант.)

Подобна комбинация от знаци виждаме и върху герба на гр. Невянск.



Илюстрация № 111
Герб на гр. Невянск, Свердловска област, Русия [Невья́нск:]. (Три знака Т.13 обърнат вариант, три точки – начин за изразяване на троичност.)

 


Илюстрация № 112
Куратор Ishigami изнася публична лекция "Могила от ера Яманаши", период Kofun, Археологически музей, префектура Яманаши [kyouryokukai:]. (На емблемата на катедрата - на средния ред: два знака Е.26 и между тях знак Т.27.ж; на горния ред: знак Т.11 с четири ранена; подобен знак е ползван по време на Кушанската империя.)

Йероглифи
Изписването на йероглифите в квадрат, като геометрия на знака, е четворка и символизира земност, материалност (това е характерно за съвременните потънали в материалността човешки същества). Но и сега редица съвременни японски йероглифи, съхранени чрез древното им изписване, са троични по своята същност.

Няколко примера:
- 人 [rén] – човек (знак Т.30);
- 火 [huǒ] – огън (знак Т.21 обърнат вариант);
- 山 [shān] – планина (знак Т.26) [Yakusu:].
- 出 [から] - от
- 木 [mù] – дърво (разновидност на знак Т.4 обърнат вариант; още по-интересно е древното изписване на този йероглиф).

Още един пример: йероглиф 天 [tiān] - „небе, Бог, небеса” – декомпозиция на знака:
天 [tiān]         =          – [yī]   +  大[dà],  а   大[dà]   =   – [yī]  +  人 [rén]   [Dictionary].
(небе, Бог, небеса) (един)    (голям)      (голям)     (един)     (човек)

Още по-интересно е обратното (отдясно наляво) разчитане на декомпозицията на йероглифа: Един Човек е Голям, един Голям е Бог. Това ни напомня за времето, когато на планетата Земя са присъствали същества с по-голям ръст, някои от които човешките същества са приемали за богове.

И още един пример:
¥ - графичен символ на японската йена (знак Т.13 с две хоризонтални линии.)
Йероглифът се чете като „ен“ на японски. „Ен“ в превод означава "кръгъл обект," което описва формата на монетите. Чужденците са склонни да произнасят думата "ен" с "й" преди нея [Йена:].

Японска камбанка


Илюстрация № 113
Японска камбанка [Kolokolchik:]. (Върху камбанката е изобразен знак Т.14 с две хасти (знак Т.21) обърнат вариант – йероглиф „огън“.)

 

Християнство
В японското градче Шинго съществува гроб на Исус Христос. Японските християни вярват, че Христос не е бил разпънат на кръст в Иерусалим, а е достигнал Япония, където се оженил и благополучно доживял до 106 години. Ежегодно на гроба се стичат до 10 хиляди японски християни (християните в Япония са около 1,5 млн. души).
В летописи се разказва, че Исус Христос е бил атлант [Христос:].
Христос: URL: http://ttolk.ru/?p=9680

    
Илюстрация № 114
Християнски хоровод около гроба на Христос [Христос:]. (По полите и по ръкавите на дрехите на танцуващите са изобразени троични знаци – отделни знаци Т.2 във фигура, но всички заедно образуват знак Т.7.)

Някои особености в японското християнство, които не са характерни за християнството в Европа:
1. Богомолците от снимката са образували хоровод. В България е познато хорото - хората се хващат за ръце, с което се получава силна енергийна връзка.
2. Богомолците от снимката са в бяло облекло, което е по-характерно например за последователите на Космическото Бяло братство в България.
3. Върху ръкавите и полите на дрехите на богомолците са изобразени троични знаци – знаци на българите: последователност от знаци Т.2 във фигура, но всички заедно образуват знак Т.7.
Естествено възниква въпросът как е попаднало този вид християнство в Япония?

Японско изкуство - орнаменти


Илюстрация № 115
Орнамент - изделия с емайл [Орнамент: Табл. 22]. (Знак Т.27.а един в друг и знак Т.27.б в зигзаг.)


Илюстрация № 116
Древна декорация на тъкани. Народен орнамент [Орнамент: Табл. 23]. (Знак Т.27.д един в друг.)


Илюстрация № 117
Художествен метал. Оръжия и предмети за дома [Орнамент: Табл. 25]. (Знак Т.11 обърнат вариант.)

Прически – канзаши

Преди около 400 години в Япония се променя стилът на женската прическа: жените престанали да сресват косите си по традицонния начин - taregami, а дългите прави коси започнали да оформят в причудливи прически - nihongami. За тази цел се използвали различни пособия – фиби, пръчици, гребени. Тогава простият гребен се превръща в изящен и с необикновена красота аксесуар, в истинско произведение на изкуството. Традиционното японско женско облекло не допускало украшения и колиета, поради което украсяването на прическата се превръща в главна красота и поле за самоизява, като в същото време демонстрира вкус и благосъстояние - на някои прически могат да се видят до двадесет скъпи канзаши.
Особено място между канзаши заема Hana kanzashi – украшения цветя: фиби, шноли, пръчици и гребени с копринени цветя. Те са създавани от японските майстори от квадрати от коприна чрез техника, която е известна като tsumami (сгъване). Всеки квадрат от тъканта, сгънат с помощта на фиби се превръща в едно листенце на цвят. Листенцата се присъединяват към основа, за да се създаде цял цвят или се набират с копринени конци в наниз от цветя.
Гейшите носят различни hana kanzashi в зависимост от месеца или празника. Сезонните канзаши повтарят цветята от годишното време. Това се отнася преди всичко за гейшите – именно те носят канзаши почти постоянно, като се съобразяват със смяната на сезона. Тъй като майко носят значително по-големи канзаши в сравнение със старшите гейши, сезонните изменения най-ярко се проследяват в техните украшения. Например, видът на януарските канзаши се променя от година на година, но обикновено запазва новогодишната тематика.
Майски канзаши. Виолетови глицинии (fuji) и сини ириси (ayame). Ирисите символизират края на пролетта [pricheska-majko-i-gejshi:].

Ирис (перуника) е вторият класически канзаши цвят за месец май [Kanzashicore:].


Илюстрация № 118
Съцветие от ириси с мек розов цвят и пурпурни венчелистчета [Kanzashicore:]. (Два цвята с по три листенца и един в средата с шест листенца; два стилизирани троични знака Т.13 образуват един стилизиран знак Т.5; пъпката в средата символизира точката – Създателят е в основата на всичко създадено.)

 


Илюстрация № 119
Ирис, месец май - 27-ми Дни на японската култура в България, септември- ноември 2016 г. Неувящият цвят на гейшите – Изложба на традиционни украшения за коса Канзаши. 11-25 октомври 2016 г. (Три цвята с по три листенца - три стилизирани троични знака Т.13 на три нива образуват един стилизиран знак Т.5; пъпката в средата символизира точката – Създателят е в основата на всичко създадено.)

 


Илюстрация № 120
Популярен мотив у старша майко, единичен син ирис с изящни линии формира изискани канзаши [Kanzashicore:]. (Четири цвята с по три листенца - четири стилизирани троични знака Т.13 на чeтири нива образуват два стилизирани знака Т.5 на две нива; пъпката в средата символизира точката – Създателят е в основата на всичко създадено.)
Майко е начинаеща (чиракуваща) гейко (не е точно същото като гейша) в Киото, западна Япония [Maiko:].


Илюстрация № 121
Май 2015 г. Майко Томитае с ирис канзаши [geisha-kai:]. (Два цвята с по три листенца – два стилизирани знака Т.13 образуват знак Т.5.)

   
Илюстрация № 122
Майко Томитае [maiko-tomitae:]. (Знак Т.6 с успоредни на долните рамена линии.)

  
Илюстрация № 123
Канзаши [Kanzashi:]. (Знак Т.5 на яката на кимоното.)

Обобщение:
Използваните троични знаци свидетелстват за същностна връзка между японци и българи

Използвани знаци Част 3:
Т.2, Т.5, Т.6, Т.7, Т.9, Т.11, Т.13, Т.21, Т.25, Т.26, Т.28, Т.29, Т.27.а, Т.27.б, Т.27.д, Т.27.ж, Т.30

Източници Част 3:
Йена: URL: http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%AF%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B0_%D0%B9%D0%B5%D0%BD%D0%B0
Кусуноки Масасигэ: URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D1%83%D1%81%D1%83%D0%BD%D0%BE%D0%BA%D0%B8_%D0%9C%D0%B0%D1%81%D0%B0%D1%81%D0%B8%D0%B3%D1%8D
Невья́нск: URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%9D%D0%B5%D0%B2%D1%8C%D1%8F%D0%BD%D1%81%D0%BA
Орнамент: Орнамент всех времен и стилей. В двух томах. Том І. Античное искусство, искусство Азии, средние века. Москва, Арт-родник, 2004. URL: http://vk.com/doc357374_156019425?hash=100a9c9e68e8546969&dl=15cc6bc3588fb503e6
Та́йра-но Масака́до: URL: https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0%B0%D0%B9%D1%80%D0%B0-%D0%BD%D0%BE_%D0%9C%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%BA%D0%B0%D0%B4%D0%BE
Традиционная одежда: URL: http://miuki.info/tag/tradicionnaya-odezhda/
Христос: URL: http://ttolk.ru/?p=9680
Dictionary: English & Chinese Learning Dictionaries. URL: http://www.nciku.com
family-crests: URL: http://shogunate.ru/rubrika/heraldry/family-crests
geisha-kai: URL: Everything is to be Dared
Kanzashi: URL: http://miuki.info/tag/kanzashi/
Kanzashicore: URL: http://www.vivcore.com/kanzashicore/may_kanzashi.html
Kolokolchik: URL: http://mir-garmonia.ru/shop.php?cid=361
Kusunoki_Masashige: URL: https://simple.wikipedia.org/wiki/Kusunoki_Masashige
Kusunoki-Masashige: URL: https://fr.wikipedia.org/wiki/Kusunoki_Masashige
kyouryokukai: URL: http://www.y-kyouryokukai.jp/2011/08/201172.html
Maiko: URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Maiko
maiko-tomitae: URL: http://gion-east.tumblr.com/post/103282950850/maiko-tomitae-tomikiku-source
metka/tokugava: URL: http://shogunate.ru/metka/tokugava
Os-samurais: URL: http://www.ipcdigital.com/nacional/10-coisas-fascinantes-que-ninguem-contou-sobre-os-samurais/
pricheska-majko-i-gejshi: URL: http://miuki.info/2012/09/kanzashi-dlinnye-shpilki-ukrasheniya-zakolki-v-tradicionnoj-yaponskoj-pricheske-majko-i-gejshi-istoriya-opisanie-po-mesyacam-goda-i-video-master-klass/
Samurais: URL: http://kid-bentinho.blogspot.bg/2016/05/o-ultimos-samurais-fotos-raras-do-japao.html
Samurais-em-1800: URL: http://iphotochannel.com.br/historia-da-fotografia/fotos-raras-mostram-os-ultimos-samurais-do-japao-em-1800
Yakusu: URL: http://lvoff.com/index.php?rul=a1&id=2&box=a1aeb2
Yamanashi: URL:  https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%AF%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B0%D1%81%D0%B8_(%D0%BF%D1%80%D0%B5%D1%84%D0%B5%D0%BA%D1%82%D1%83%D1%80%D0%B0)

3.5.41.Япония-Съдържание       Част 1       Част 2       Част 3       Част 4

Назад към:  Начало  или Съдържание